mitt val fast ändå inte

I morse (när jag inte ville gå upp)
drömde jag om en person som jag
inte har umgåtts med på länge.
Indirekt valde hon bort mig ur sitt liv
fast det blev mitt val utåt sett.
Hon är mitt barns fars "nya" och blivande fru.
Hon stod mig nära i många år.

Jag har varit väldigt arg.
Jag har haft svårt att förstå hur
man kan ha så dåligt omdöme.
Hur hon ens kunde tillåta sig själv att
känna något för honom.
Hur kan man bli mer egoistisk?
Det är länge sedan det hände,
men inatt var första gången jag har drömt
om henne (som jag minns i alla fall).
Det var en trevlig dröm där vi umgicks,
småpratade och fikade.
Hon hade köpt en present till mig.
Jag blev jätteglad.
Det var en våg.
En riktig hightech-sak,
som man kunde sitta på när man vägde sig.
(jag undrar över den symboliken?)
Idag är jag ledsen.
Jag har förlorat två människor som
stod mig väldigt nära.
Jag hoppas att de blir lyckliga.

Det var länge sedan.
Jag känner mig inte arg.
Men det kommer aldrig att bli som förr.
Jag kommer aldrig att få tillbaka dem.

Kommentarer
Postat av: V

Det ÄR en sorg... Den tar tid och utrymme. Så måste det vara!

Jag älskar Dig malin!

Kram V

2007-12-12 @ 12:05:18
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Annelie

Att förlora en kärlek är ett hårt slag. Att dessutom förlora en vän samtidigt, är näst intill omänskligt smärtsamt.

2007-12-12 @ 16:54:16
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Anonym

Ska dom gifta sig?

2007-12-13 @ 11:23:42
Postat av: m

japp!! De förlovade sig i somras/tidig höst, minns inte exakt.

2007-12-13 @ 11:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0