Fröjdeliga fredag

Ídag ser jag fram emot arbetsdagens slut.
Jag har tänkt att sitta och filosofera, planera lite
fler julklappsinköp / julklappspyssel
och så ska jag dricka glögg.
Framåt kvällen ska jag och Simon äta varma
mackor och se på film.

Troligare är nog att jag inte har kommit
hem från jobbet förrän framåt kvällen.
På vägen hem stressar jag som en tok till affären.
Kommer hem, vevar ihop mackorna och
ber samtidigt barnet ladda filmen.
Slänger i mig mackorna och tittar på filmen med ögonen i kors.
Tvingar barnet att gå och lägga sig tidigare än nödvändigt för att
själv slockna tvärt på soffan.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hoppas det blev bättre än du trodde. Trevlig helg!

2008-12-05 @ 22:45:25
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: malin

Det blev det. Ryggen blev sämre, men det gjorde att jag beslöt mig för att jobba mindre. Vi fick en mycket mysig kväll !!

2008-12-06 @ 13:08:36
URL: http://mallanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0