Höstmys

Biblioteken har en aktivitet som de kallar Kura skymning.
Visst låter det mysigt? Jag ser framför mig mattor på golvet, kuddar överallt, några filtar och mysljus.
På hemsidan står det så här under rubriken Kura skymning:

"Kärlek till Norden
Denna kväll vid samma tidpunkt tänds ett ljus i biblioteken i hela Norden,
och människor samlas för att lyssna på samma text i samma ögonblick..."

Denna veckan var det tydligen en nyskriven text av Eeva Kilpi.
Måste nog gå dit någon gång för att se om det är så mysigt som jag tror.

Igår gick Anna T med mig till studio 32 för att jag skulle få kika i deras enorma kostymförråd.
Det var så roligt! De hade hur mycket kläder som helst.
Jag var som ett barn där inne.
En fantasktisk kodräkt lockade, men tillslut hittade jag en klänning.
Tyvärr måste jag göra dig besviken Patrik, för det blir inte lilla My ändå.
Lite tråkigare men kanske mer lämpad i nya sällskap, blir jag Pocahontas.
Det hade varit fantastiskt kul att få vara lilla My,
men det känns inte som att hon skaffar sig så många
nya vänner med sitt temprament och attityd och
eftersom jag inte känner fler än 5 av ca 100 så tänkte jag
att det kanske blir lättare att få någon ny vän som en snällare karaktär.
Det blir nog bra tror jag.


Kommentarer
Postat av: Anna T

Åh, jag vill också gå på det där på biblioteket, lät riktigt mysigt. Ha en trevlig kväll som Pocahontas hug!

Kram anna

2008-10-24 @ 23:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0