vinyl

Jag har just haft en vinylkväll med mig själv.
Det har varit helt fantastiskt!
Claes och Kattis kom och sällskapade en liten stund,
men annars var det bara jag.

Min far beslutade en dag att jag och min syster skulle få ett tidigare arv...
...lite av vinylsamlingen.

Vi satt glada i hågen och valde ut vilka skivor vi tyckte passade varandra och oss själva.
Jag har egentligen inte förrän idag riktigt fattat vilka pärlor jag fick med mig hem.
Jag tänker heller inte gå in på det eftersom mitt hem blir så jävla stöldbegärligt då,
MEN jag kan säga att en av skivorna
(egentligen många flera men alla har sin historia)
innehöll en för mig hittills okänd ädelsten.
Bell bottom blues med Eric Clapton.
Passade humöret exakt.

Jag blev oerhört besviken på telefonen som var så tyst när jag hade
så mycket att dela med mig av, men tackar C och K för att de hade
den goda smaken att komma förbi här på vägen hem.

Kommentarer
Postat av: n

låter som en trevlig kväll, själv förbannade jag mig över alla patetiska program som gårpå tv på lördagar..vilket r anledningen till att man i min ålder inte ska vara hemma en lördag. musikmaskinen? rapsodyinrock?.. MEN ja har iaf fått lövsvanar.

2008-09-21 @ 11:26:30
URL: http://nooni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0