En stulen intervju

Jag snodde den här av Patrik som i sin tur stal den från någon annans blogg.
Lite tidsfördriv.

Smeknamn: Nej, inte sedan tonårstiden då jag i vissa sällskap bara kallades vid efternamn.

Beroende av: Kaffe å kanske lite rökning.

Vad tror folk om dig? Ja, det har jag alltid undrat...

Stämmer det? Kanske det ??

Vad får du oftast komplimanger för? Hmmm...min bakdel eller min sång.

Vad säger du för att imponera på någon? Jag försöker inte imponera på folk.

Hur imponerar man på dig? Genom att vara kompetent, kreativ, passionerad och ödmjuk.

Brukar du skratta för dig själv? Hela tiden. Jag pratar även ständigt med mig själv till mångas förnöjelse.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "När det passar dig. Vi väntar med stora famnen.:)"
 
Var bor du? Uddevalla

Trivs du där? Ja fantastiskt. Speciellt just i den delen där jag bor.

Äger du några converse? Inte äkta vara men jag äger ett par fina svarta basketkängor med färgglada mönster runt hälen som jag har "ärvt" av Karin.

Sprit, cider, vin eller öl? Vin och öl fast kanske inte samtidigt då.

Brukar du bli för full? För full för vadå? 
 
Är du allergisk mot något? Nja, jag var allergisk mot kåvepenin när jag var liten, men jag vet inte om jag fortfarande är det. Jag har också upptäckt att jag får extrem klåda på nästippen i närheten av vissa filtmaterial typ filtmattor av gympatyp.

Hur svarar du i mobilen? "ja, det är Malin"

Vem ringde du senast? Cathrine

Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Att hon kände en förkylning komma smygande.

Antal timmar sömn i natt: ca 7 h

Brukar du komma i tid? Sällan men det händer.

När mår du bra? När solen skiner och tillsammans med människor jag tycker om.

När blev du fotad senast? Tja, det minns jag inte riktigt, men kanske på någon kassettkväll på mortens.

Hur känner du dig nu? Seg men ganska tillfreds.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart

Vad tycker du om dina fötter? Jag ställer mig ganska likgiltig. De är inte vackra men dom fungerar.

Vad saknar du? Just nu, mitt barn. Annars förälskelsen och magin mellan två älskande.

Hade du en bra kväll i går? Fantastiskt mysig kväll. Jag spenderade den med min gamla väninna som jag tyvärr inte träffar lika ofta längre. Vi bakade tårta och drack ett par glas vin. Det var härligt att bara sitta och prata om allt möjligt.

Favoritdryck på morgonen: Te först och strax efter fruktosten en stor kopp kaffe.

När brukar du oftast gå och lägga dig? Vardagsvis 23-23.30 men på helgen så blir det oftast senare.

Är du blyg? Nej, eller ja kanske när det gäller vissa saker, men oftast absolut inte.
 
Sysslar du med någon idrott? Inte för tillfället.

Vill du hellre ha mail än brev? Nej hellre brev än mail. Jag älskar att få handskrivna brev det är som att känslorna i personen finns i skriften.
 
Har du spytt offentligt? Inte som vuxen vad jag minns, men i tonårens exprimentella tid hände det nog några gånger.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Interagerat med så många människor som möjligt för att få en inblick i hur bemötandet skiljer sig mot det jag är van vid som tjej. Sex måste man ju också pröva. 

Är du nöjd med ditt liv? Jag nöjer mig nog aldrig. Det kan alltid bli bättre och det kan ibland vara väldigt ledsamt. Men visst är jag nöjd med att jag har en fantastisk son och en bra utbildning. Klyschigt? Kanske...

Är du bortskämd? Nej. Pengar har jag aldrig haft gott om och jag är inte van vid att bara kunna köpa vad jag vill.

Vad är det värsta du vet?  Egoism och arrogans.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Jag slösar inte någonting, varje krona är väl spenderad oavsett om det är på nöjen eller nytta.
 
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Jag har lite dålig kändiskoll så jag vet faktiskt inte.

Vad längtar du till? Mötet med den perfekta.... Semestern. Konferensen i Nantes.
 
Vad är det finaste du fått? Simon.

En speciell dag du minns: Förutom när jag fick barnet så finns det ju många speciella dagar... som när Simon och jag surfade första gången på stranden Caparica utanför Lissabon. Det var en helt underbar dag som inte hade ett enda fel. Det perfekta livet helt enkelt :) 

Hur gammal är du? 35 än så länge

Du samlar på: Ingenting i prylväg men jag skulle nog vilja säga upplevelser. Det låter också klyschigt men jag är väl klyschig då;)

Gillar du golf? Vet inte. Jag har aldrig testat.

Är det okej att gråta? Ja, men ibland är det en förbannelse att ha lätt för att gråta. Det är inte så uppskattat i proffessionella sammanhang.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Spara en del och resa för resten. Jag tänker nog köpa lite kläder också så jag ser ut som jag är ifrån det här århundradet. Jag vill ju att pengarna ska växa så att jag kan fortsätta fara runt i världen och inte genast bli av med alltihop.

Bär du glasögon eller linser? Nej.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Hahaha !!!!

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Det beror på vad jag gjorde kvällen före. I morse strax efter tio.

Har du någon piercing? Japp, någonstans under kläderna...

Solar du ofta? Sällan men jag sitter gärna och vänder ansiktet mot solen för att det är så skönt.

Är du bra på att laga mat? Ganska.

Är du flygrädd? Nej. Om olyckan skulle vara framme så hjälper det föga att vara rädd när man befinner sig på 10 000 m höjd.

Hur vig är du? Ganska, i uppvärmt skick i alla fall.

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten

Tror du på ett liv efter döden? Jag vet inte längre. Jag känner att mina funderingar ändrar sig hela tiden med åldern. Jag blir mer och mer lik min mamma. Jag hatade hennes krassa verklighetsuppfattning när jag var tonåring och såg spöken över allt. Grenar inom naturvetenskapen diskuterar fysik på ett väldigt abstrakt plan där man nu försöker skapa en lösning på begreppet tid. Enligt vissa naturvetenskapare existerar dåtiden, nutiden och framtiden samtidigt i olika dimensioner så det som ska hända har redan hänt (!?). Så kanske är det också möjligt att någon form av liv efter detta kan upplevas....

Tycker du om sushi? Det är gott, speciellt makirullar.

Vad äter du helst när du ser på film? Ingenting

Har du tandläkarskräck? Ja lite.

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kväll och natt.
 
Biter du på naglarna? Periodare, men jag misshandlar mina nagelband mer än naglarna.

Röker du? Ja lite grann.
 
Vilken låt hörde du senast? Broken wings med John Mayall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0