utan frukost stannar malin

Jag fungerar dåligt utan frukost.
När jag vaknar knorrar magen.
Idag missförstod vi varandra och strax efter filen fick jag
hjälp med tillverkningen av en smörgås och en stressad
kommentar om ätandet och den sena tidpunkten.
Jag hade i princip bara hunnit sätta mig och slevat i mig min fil.
Det finns ingen plats för argument i min kropp vid den tidpunkten.
Jag ställde mig alltså genast upp och satte in maten
i kylen igen och bad honom packa med mackan.
Med en ohyfsat rivande hunger åkte jag i
tystnad med huvudvärken insmygande. 
Stackars Y, han vill ju bara komma i tid,
eller det är inte ens det,
han vill inte komma allt för mycket försent till jobbet.
Jag är ledsen för det men det är något mitt humör inte klarar av.
Min kropp kräver en frukost i lugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0