lugn och frid

Idag gick jag upp utan stress.
Jag låg alldeles för länge och
ändå gjorde jag allting i den mest
behagliga takten jag kunde hitta.
Jag drack till och med upp allt te
utan att bränna mig.
Jag kände att jag kunde unna mig det.
Tid.
Igår blev min mamma föräldralös.
Hennes pappa blev 93 år och slutade
bara att vara. I sömnen.
Hon satt brevid.
Jag kände honom egentligen inte.
Redan när jag var sexton gick han förbi
mig på stan utan att känna igen mig.
Efter den tiden så har jag nog bara
träffat honom på mormors begravning,
när vi målade huset och när han fyllde 90.
Jo, en släktträff i Kvilletrakten också.
Han var en snäll man än om något självupptagen.
Jag är glad att han fick gå fridfullt utan smärtor eller rädsla.
Han var trött och kände sig klar med livet.
Jag är mest ledsen för min föräldralösa mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0